1. Kdo jsme a co děláme?
Provozujeme internetový obchod, na kterém si můžete zakoupit sportovní a outdoorové vybavení, příslušenství a oblečení nebo pronajmout některé vybavení.
V těchto Podmínkách vám chceme přiblížit, jak e-shop www.kajakarshop.cz funguje, jak si můžete zboží koupit nebo pronajmout a zaplatit za něj a na koho se můžete obrátit v případě jakýchkoliv nejasností.
1.1. Já, Ing. Jiří Najman, prodávající, IČO: 414 40 056, se sídlem Masarykova 885, 252°63 Roztoky, zapsaný v živnostenském rejstříku vedeném u Městského úřadu Černošice („my“) přes e-shop umístěný na www.kajakarshop.cz prodávám, pronajímám a inzeruji Zboží.
1.2. Pokud si chcete zakoupit nebo pronajmout nějaké Zboží, je nutné, abyste souhlasili s těmito Podmínkami, seznámili se se zásadami ochrany osobních údajů a uzavřeli s námi Smlouvu. Podmínky se vztahují i na Smlouvu uzavřenou písemně mezi smluvními stranami mimo Webové stránky.
1.3. Pokud není uvedeno jinak, v Podmínkách budeme používat tyto základní pojmy:
Cena: je cena za Zboží nebo jeho pronájem, kterou nám musíte uhradit.
Podmínky: jsou tyto všeobecné obchodní podmínky.
Smlouva: je kupní smlouva nebo nájemní smlouva v případě půjčení vybavení.
Vy: fyzická nebo právnická osoba, která s námi uzavírá Smlouvu, podnikatel nebo spotřebitel.
Velkoobchodní zákazník: je podnikatel, který s námi uzavírá Smlouvu prostřednictvím speciálního velkoobchodního uživatelského účtu, který si zřídil na Webových stránkách který jsme schválili.
Webové stránky: jsou naše webové stránky www.kajakarshop.cz.
Zboží: jsou naše nejen sportovní a outdoorové produkty a vybavení, které nabízíme na našich Webových stránkách. Můžete si je pronajmout (vypůjčit) anebo koupit. I když v Podmínkách občas používáme „půjčovna“ nebo „půjčit“, aby se vám lépe četly, jedná se o nájemní smlouvu.
1.4. Můžete nám napsat prostřednictvím těchto kontaktních údajů:
Jiří Najman
Adresa: Masarykova 885, 252 63 Roztoky
e-mail: shop@kajakarshop.cz
tel.: 608 003 461
2. Uživatelský účet
Na Webových stránkách si můžete zřídit svůj uživatelský účet, i když to samozřejmě není povinné. Díky uživatelskému účtu můžete spravovat své Objednávky, prohlédnout si jejich historii nebo čerpat různé výhody.
2.1. Prostřednictvím uživatelského účtu můžete vytvořit novou objednávku, Zboží lze ale objednat i bez uživatelského účtu. Velkoobchodní zákazníci si mohou zřídit speciální účet pro velkoobchodní zákazníky a objednávat Zboží prostřednictvím něj.
2.2.Při zřizování uživatelského účtu jste povinni uvádět pravdivě a správně všechny údaje. V případě změny některého z údajů, jste povinni tento údaj aktualizovat. Údaje, které uvedete při objednávání nebo v uživatelském účtu, považujeme za správné.
2.3. V případě, že zjistíte, že by mohlo dojít k odcizení informací potřebných pro přístup do vašeho uživatelského účtu nebo k jeho zneužití, bezodkladně nás o tom informujte, my pak po dohodě s vámi můžeme uživatelský účet zablokovat.
2.4. Vezměte prosím na vědomí, že váš uživatelský účet můžeme zrušit, zejména pokud jej delší dobu nepoužíváte (min. 12 měsíců), nebo pokud porušíte své povinnosti ze Smlouvy nebo Podmínek. Před smazáním účtu vás o tom informujeme.
2.5. Aby se vám do uživatelského účtu nikdo nedostal, je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Tyto údaje i celý uživatelský účet si prosím nechte jen pro sebe.
2.6. Naše Webové stránky společně s uživatelskými účty nemusejí být dostupné nepřetržitě, a to zejména s ohledem na jejich nutnou údržbu (hardware, software). Obvykle se ale snažíme takovou údržbu provádět mimo standardní denní dobu a po předchozím upozornění.
3. Objednání Zboží
Tady najdete informace, které se týkají vašeho nákupu a Objednávky Zboží (uzavření kupní smlouvy).
3.1. I když Webové stránky obsahují všechny informace o Zboží, které k nákupu potřebujete, můžeme s vámi v nejnutnějších případech uzavřít Smlouvu i s individuálními podmínkami.
3.2. Vše, co je na Webových stránkách vystaveno, je především informativního charakteru a nejsme povinni ohledně tohoto Zboží uzavřít Smlouvu.
3.3. Zboží si můžete pořídit na Webových stránkách prostřednictvím vašeho uživatelského účtu nebo prostřednictvím formuláře, který obsahuje zejména detailní informace o Zboží, Ceně, nákladech na dodání, o tom, jak Cenu zaplatit nebo jakým způsobem vám Zboží dodáme. Na základě takovýchto informací vytvoříte Objednávku („Objednávka“). Před závazným odesláním Objednávky můžete libovolně kontrolovat a případně měnit jakékoliv údaje. Pokud si chyby všimnete až po odeslání Objednávky, co nejdříve se nám ozvěte a společně to napravíme.
3.4. Poté, co obdržíme Objednávku, vám potvrdíme její přijetí prostřednictvím e-mailu. Smlouva je uzavřena stisknutím tlačítka „OBJEDNAT s povinností platby“. Spolu s tímto potvrzením Objednávky vám, pokud jste spotřebitel, zašleme i tyto Podmínky ve formátu pdf. Pokud bude Objednávka pro nás neobvyklá, můžeme vás kontaktovat s žádostí, abyste Objednávku dodatečně potvrdili. V takovém případě bude Smlouva uzavřena, až po dodatečném potvrzení.
3.5. V Objednávce jste povinni uvádět pravdivé a úplné informace. V případě, kdy sdělíte nebo uvedete nepravdivé nebo neúplné informace, neodpovídáme za případné škody tím způsobené.
3.6. Náklady, které vám vzniknou komunikací s námi na dálku, jako například náklady na telefon nebo internetové připojení, si hradíte sami a nijak se neliší od základní sazby vašeho operátora nebo poskytovatele internetového připojení.
4. Platební podmínky
V této části si můžete přečíst, jak nám za Zboží zaplatit.
4.1. U Zboží je vždy uvedena přesná Cena. Jsme plátci DPH, a Cena je tak uvedena včetně DPH i veškerých dalších daní a poplatků. Pokud by došlo ke zjevné chybě v uvedené Ceně, nejsme povinni Zboží za takto očividně chybně uvedenou Cenu dodat. V případě, že jste s námi již uzavřeli Smlouvu s takto chybnou Cenou jsme oprávněni od ní odstoupit.
4.2. Na Webových stránkách nelze uplatňovat více než jeden slevový kupón na jednu Objednávku. Veškeré slevové kódy mohou používat pouze spotřebitelé.
4.3. Případné slevy bude možné vzájemně kombinovat, vždy ale záleží na konkrétní slevové akci. Informace ohledně možnosti, nebo nemožnosti uplatnění více slev najednou bude uvedena na Webových stránkách u jednotlivých slevových akcí.
4.4. Cenu a případné náklady spojené s dodáním Zboží můžete uhradit způsoby, které jsou uvedeny v objednávkovém formuláři před odesláním Objednávky. Jednotlivé způsoby platby jsou dostupné v závislosti na typu a výši Objednávky.
4.5. Pokud budete platit bankovním převodem, prosíme vás o uhrazení Ceny společně s°uvedením správného variabilního symbolu platby, což je číslo Objednávky. V případě nezadání variabilního symbolu, hrozí prodlení s dodáním Zboží.
4.6. Při platbě bezhotovostním způsobem se Cena považuje za zaplacenou ve chvíli, kdy je příslušná částka připsána na náš účet, případně doručením potvrzení o platbě.
4.7. Pro každou platbu vám vystavíme fakturu (daňový doklad), který bude vždy splňovat požadavky právních předpisů a bude vám zaslán na e-mail uvedený v Objednávce.
5. Doručení Zboží
Jaké jsou způsoby doručení Zboží?
5.1. Způsoby doručení Zboží:
a) prostřednictvím přepravní služby;
b) prostřednictvím doručení na výdejní místo dané přepravní služby;
c) prostřednictvím přepravní služby pro zásilky nadměrných rozměrů.
5.2. Zboží, u kterého je uvedeno „skladem“, máme k dispozici a odesíláme jej co možná nejdříve. V případě, že si dodávka vyžádá delší období, vás o termínu dodání bezodkladně informujeme. Pokud se nedohodneme jinak, dodáme vám Zboží vždy do 30 dnů od uzavření Smlouvy. Pokud vám Zboží nedodáme ani ve vámi poskytnuté přiměřené lhůtě po uplynutí těchto 30 dnů, máte právo od Smlouvy odstoupit, čímž se Smlouva ruší a my vám vrátíme uhrazenou Cenu včetně zaplacených nákladů na dopravu, pokud jste je platili.
5.3. Může se stát, že nebudeme mít Zboží skladem a ani nebude moci být dodáno do 30 dnů od uzavření Smlouvy. V takovém případě vás o tom budeme neprodleně informovat a buď se dohodneme na delší době dodání anebo máte právo odstoupit od Smlouvy, čímž se Objednávka zruší a my vám vrátíme peníze, které jsme od vás za ni přijali. Také si v tomto případě vyhrazujeme právo od Smlouvy odstoupit.
5.4. Zboží jste povinni převzít. Pokud Zboží nepřevezmete, budeme to považovat za odstoupení od Smlouvy. V takovém případě máme právo vyžadovat náhradu takto vzniklých nákladů spojených s vrácením nepřevzatého Zboží a zašleme vám informace o přesné částce. Berte na vědomí, že pokud Zboží nepřevezmete, jsme oprávněni zařadit vás na seznam nespolehlivých zákazníků a při příštím nákupu vám odešleme Zboží až po bezhotovostní úhradě Ceny předem.
5.5. Při převzetí Zboží od přepravce doporučujeme zkontrolovat neporušenost obalů Zboží. Zjevné poškození Zboží nebo jeho obalu při doručování doporučujeme ihned řešit s dopravcem a případné nedostatky s ním sepsat do protokolu. Takto poškozené Zboží nemusíte od dopravce převzít. O poškození nás informujte a současně ho ideálně i zdokumentujte. Pokud jste podnikatel, jste povinen Zboží při převzetí překontrolovat, případné poškození zdokumentovat a informovat nás (včetně zaslání fotografií) nejpozději do 1 dne od převzetí zboží, v opačném případě nemusíme uznat případnou reklamaci takové vady jako oprávněnou.
5.6. V případě, že je Zboží z důvodů na vaší straně nutno doručovat opakovaně či jiným způsobem než uvedeným v Objednávce, jste povinni uhradit náklady spojené s opakovaným doručením Zboží nebo s jiným způsobem doručení.
5.7. Vlastníkem Zboží se stanete až zaplacením celé ceny Zboží, nejdříve však jeho převzetím. Odpovědnost za náhodnou zkázu, poškození či ztrátu Zboží na vás přechází okamžikem převzetí Zboží nebo okamžikem, kdy jste si byli povinni Zboží převzít, ale neučinili jste tak.
6. Reklamace a záruka za jakost
Snažíme se vám dodat naše Zboží v co nejkvalitnějším stavu, někdy se však i při vynaložení veškeré péče může stát, že je Zboží vadné. Veškeré podmínky reklamace v případě koupě Zboží naleznete v tomto článku.
Za co odpovídáme u Zboží?
6.1. Odpovídáme vám za to, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme za to, že Zboží:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
b) je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž jste souhlasili;
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
6.2. Dále odpovídáme za to, že vedle ujednaných vlastností:
a) je Zboží vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá, i sohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, pokud takové technické normy nejsou;
b) Zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
c) je Zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat;
d) Zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které jsme vám poskytli před uzavřením Smlouvy.
Za uvedené čtyři body ale neodpovídáme v případě, že jsme vás ještě před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornili, že se některá vlastnost Zboží liší a vy jste s tím při uzavírání Smlouvy souhlasili.
Vady Zboží
6.3. Pokud jste spotřebitel, můžete vytknout vady, které se na Zboží projevily, a to do dvou let od převzetí Zboží. Pokud jste spotřebitel a vada se projeví v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné už při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůžete věc užívat, v případě, že jste vadu vytkli oprávněně (například po dobu, kdy máme zboží u nás a posuzujeme oprávněnost reklamace).
6.4. Podnikatelé mohou vytknout pouze vady, které Zboží mělo už při převzetí, a to do jednoho roku od převzetí Zboží.
6.5. Velkoobchodní zákazníci mohou vytknout pouze vady, které Zboží mělo už při převzetí, a to do jednoho roku od převzetí Zboží.
6.6. Pokud jste si koupili levnější Zboží, které bylo zlevněné kvůli nějaké vadě, tak za takovou vadu neodpovídáme. Za ostatní vady na takovém Zboží už ale odpovídáme.
6.7. Odpovídáme vám také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, kterou jsme podle Smlouvy provedli my nebo někdo jiný na naši odpovědnost.
6.8. Je možné, že bude na obalu Zboží, v návodu ke Zboží nebo v reklamě dostupné nejpozději v okamžiku uzavření Smlouvy uvedena doba, po kterou si Zboží při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost. V tomto případě se použijí ustanovení o záruce za jakost, opět pouze pokud jste spotřebitel. Zárukou za jakost se vám zavazujeme, že vás uspokojíme nad rámec vašich zákonných práv z vadného plnění, nebude-li Zboží mít vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce (záruční list), který vám vydáme nejpozději při převzetí věci nebo v jiném zmíněném prohlášení (reklama, obal, návod…). Vadu krytou zárukou za jakost musíte vytknout nejpozději ve lhůtě určené délkou záruční doby.
6.9. Záruka a nárok z odpovědnosti za vady se nevztahují na:
a) opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, např. kajak prodřený o kameny;
b) použité Zboží, kdy vadou není opotřebení odpovídající míře jeho předchozího užívání;
c) vady, o kterých jste věděli, nebo které jste sami způsobili, např. pokud jste si roztrhli neopren ve švu;
d) vady způsobené vyšší mocí.
6.10. Pokud jste ke Zboží obdrželi návod, pečlivě si ho prostudujte a postupujte výhradně podle něj. Pokud Zboží poškodíte nesprávným použitím v rozporu s návodem, případnou reklamaci vám budeme muset zamítnout.
Jak uplatnit práva z vadného plnění?
6.11. Reklamaci doručte ve lhůtě specifikované v odst. 3., 6.4. nebo 6.5 např. na náš kontaktní e-mail nebo na adresu. Práva z odpovědnosti za vady Zboží se uplatňují u nás jako prodávajícího. Pokud je ale k opravě určený někdo jiný (např. servis), kdo je k dispozici v našem okolí nebo v místě, které je vám bližší, vytkněte vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
6.12. Formulář nebo průvodní dopis k vámi uplatňované reklamaci musí obsahovat následující náležitosti:
a) vaše kontaktní údaje, popis vady a požadavek na způsob vyřízení reklamace;
b) prokázání nákupu Zboží (nejlépe přiložením dokladu o koupi).
6.13. Zboží, které má podle vás nějakou vadu, zašlete spolu s reklamačním formulářem na naši adresu. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, musí být čisté, suché a kompletní, tedy s veškerým příslušenstvím, abychom mohli reklamaci posoudit. Silně znečištěné Zboží nejsme povinni převzít a bude vám zasláno zpět. Zboží neposílejte na dobírku.
6.14. Jestliže jste spotřebitel, při uplatnění reklamace obdržíte prostřednictvím elektronické pošty písemné potvrzení – reklamační protokol, sloužící jako doklad při vypořádání reklamace. V reklamačním protokolu vám napíšeme informace o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a vaše kontaktní údaje, abychom vám mohli dát vědět o jejím vyřízení.
Co můžete požadovat při reklamaci Zboží?
6.15. Pokud má zboží vadu, můžete požadovat její odstranění. Podle své volby můžete požadovat:
a) dodání nové věci bez vady;
b) opravu věci,
ledaže je pro nás vámi zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. V takovém případě právo volby nemáte. Je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné, můžeme odmítnout vadu odstranit, a to zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
6.16. V následujících případech můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy:
a) pokud jsme odmítli vadu odstranit nebo jsme ji neodstranili v přiměřené době po jejím vytknutí tak, abychom vám tím nezpůsobili značné obtíže;
b) když se vada projeví opakovaně (což obvykle znamená třikrát a více);
c) pokud je vada podstatným porušením Smlouvy;
d) když je z našeho prohlášení nebo okolností zjevné, že vadu neodstraníme v přiměřené době nebo bez zbytečných obtíží pro vás.
6.17. Podstatné porušení Smlouvy nastává ve chvíli, kdy o porušení jedna strana věděla už při uzavření Smlouvy, nebo musela vědět, že by druhá strana takovou Smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
6.18. Odstoupit od Smlouvy ale nemůžete, pokud vada Zboží není významná.
6.19. Pokud prokážeme, že jste před převzetím o vadě Zboží věděli, nebo ji sami způsobili, nejsme povinni vašemu nároku vyhovět.
Jak vyřídíme vaši reklamaci?
6.20. Samotnou reklamaci v případě, že jste spotřebitelé, vyřídíme (a vady odstraníme) bez zbytečného odkladu. Na vyřízení reklamace máme 30 dnů od uplatnění reklamace, pokud se s vámi nedohodneme písemně na delší lhůtě. Pokud 30denní lhůtu nedodržíme, máte právo od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
6.21. Pokud jste spotřebitelé, lhůta k uplatnění reklamace se vám prodlužuje o dobu, od uplatnění reklamace až do jejího vyřízení, nebo do doby, kdy jsme vám po vyřízení reklamace psali, abyste si Zboží vyzvedli.
6.22. Pokud jste spotřebitelé, máte právo na zaplacení účelně vynaložených nákladů, které vám vznikly při reklamaci. O proplacení těchto nákladů musíte požádat nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění, jinak vám nemusí být přiznány. Pokud jste podnikatelé, toto právo nemáte.
6.23. Pokud jste spotřebitel, pošleme vám elektronicky potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a o době trvání reklamace, případně zdůvodnění zamítnutí reklamace.
6.24 Pokud jste podnikatelé, lhůty pro spotřebitele pro vás neplatí, i tak se ale budeme snažit vyřídit vaši reklamaci co nejdříve.
7. Podmínky půjčovny
Pokud nechcete nic kupovat, ale bohatě si vystačíte s půjčeným vybavením, jste na správném místě. Nájemní smlouvu s námi můžete uzavřít online.
7.1. Veškeré Zboží které vám pronajímáme, máme ve svém vlastnictví nebo jsme oprávněni ho používat a dále pronajímat na základě nájemní smlouvy.
7.2. Rezervaci vybraného Zboží můžete provést na Webových stránkách, zvolením požadovaného vybavení, nájemní doby a způsobu dodání Zboží. V rezervačním formuláři uvidíte celkovou cenu nájemného včetně nákladů na dopravu a případných dalších nákladů. Před odesláním objednávkového formuláře můžete libovolně kontrolovat a měnit zadané údaje. Rezervaci odešlete kliknutím na tlačítko „REZERVOVAT s povinností platby“. Po odeslání rezervace vám na e-mail pošleme potvrzení rezervace včetně platebních údajů, těchto Podmínek v pdf a písemné smlouvy („Potvrzení rezervace“).
7.3. Smlouva je mezi námi uzavřena okamžikem odeslání Potvrzení rezervace na váš e‑mail. Po uzavření Smlouvy jste povinni uhradit Cenu pronájmu uvedenou v Rezervaci.
7.4. Pokud Cenu za pronájem včetně souvisejících nákladů neuhradíte nejpozději do tří dnů od doručení Potvrzení rezervace nebo nejpozději pět dní před počátkem doby pronájmu, rezervaci jsme oprávněni zrušit a od Smlouvy odstoupit. Zrušení rezervace a odstoupení od Smlouvy je účinné doručením oznámení na váš e-mail, ze kterého jste provedli rezervaci.
7.5. Ostatní pravidla týkající se plateb se též řídí těmito Podmínkami, konkrétně článkem 4. Platební podmínky. Cena Zboží je vždy uvedena u konkrétního Zboží na našich Webových stránkách včetně DPH. Cenu je nutné uhradit před okamžikem počátku pronájmu.
7.6. Půjčené Zboží používáte na vlastní nebezpečí. My neneseme odpovědnost za případné úrazy nebo škody, které může vybavení způsobit. S výbavou prosím zacházejte opatrně, abyste ji mohli vrátit ve stejném stavu, v jakém jste si ji půjčili.
7.7. Odpovídáte za veškeré škody vzniklé v souvislosti s pronájmem Zboží sobě i třetím osobám či na vybavení. Jste povinni zabezpečit Zboží proti krádeži a odcizení, v°případě krádeže ihned přivolat Policii a následně pronajímateli předložit protokol o°ohlášení krádeže.
7.8. Pokud vám my nebo osoba námi pověřená dáme nějaké pokyny k nakládání se Zbožím, musíte se jimi řídit. Zboží nesmíte nadměrně zatížit, nebo ho používat v°nevhodném prostřední. Nejste oprávněni provádět na pronajatém Zboží jakékoli změny či úpravy nebo dát pronajaté Zboží do podnájmu. Jste oprávněni užívat Zboží pouze k účelům, k nimž je výrobcem určeno.
7.9. Při převzetí zkontroluje stav Zboží včetně příslušenství. Odpovídáme za to, že Zboží nemá vady, hodí se k účelu, pro který jeho použití uvádíme a je v odpovídajícím množství, míře a hmotnosti. O vadu se nejedná v případě běžného opotřebení vybavení. Pokud na Zboží odhalíte nějakou poruchu, musíte nám ji bez zbytečného odkladu oznámit. Opravu poruchy pak zajistíme na naše náklady nebo vám vyměníme vadné Zboží za Zboží bez vad nebo dáme přiměřenou slevu. Pokud by došlo k porušení těchto Podmínek půjčovny, můžeme po vás požadovat náhradu škody, která vznikla takovýmto porušením.
7.10. Půjčenou výbavu nám prosím vraťte nejpozději v poslední den nájemní doby, pokud jsme se nedohodli jinak, a to ve stavu, ve kterém jste Zboží převzali, čisté a s veškerým příslušenstvím. V případě, že se opozdíte, budeme po vás chtít zaplatit pokutu 500 Kč za každý den prodlení. Pokuta je splatná okamžikem doručení výzvy k její úhradě na váš e-mail.
8. Odstoupení od Smlouvy spotřebitelem
Když s námi uzavíráte jako spotřebitel Smlouvu distančním způsobem, máte právo na odstoupení od Smlouvy do 14 dní. V některých případech se ale podmínky mohou mírně lišit, proto vás prosíme, abyste si pečlivě přečetli také následující článek Podmínek.
8.1. Jako spotřebitel, tedy člověk, který uzavírá Smlouvu mimo rámec svého podnikání nebo samostatného výkonu svého povolání, máte právo odstoupit od Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, e-mailu, telefonu nebo jiného prostředku komunikace na dálku ve 14denní lhůtě, a to i bez udání důvodu. Od kdy lhůta začíná běžet se dozvíte níže. Tento článek Podmínek se vztahuje pouze na spotřebitele.
8.2. V případě koupě Zboží máte právo od Smlouvy odstoupit ve lhůtě od uzavření Smlouvy do 14 dnů od převzetí Zboží. V případě, že předmětem Smlouvy je dodání Zboží v několika zásilkách, 14denní lhůta se počítá ode dne převzetí poslední zásilky. Naopak pokud vám zasíláme Zboží pravidelně, 14denní lhůta se počítá od doručení první dodávky.
8.3. V případě pronájmu Zboží máte právo odstoupit od Smlouvy ve lhůtě 14 dní od uzavření Smlouvy. V případě, že uzavřeme Smlouvu s nájemní dobou, která začíná běžet v době trvání této lhůty pro odstoupení a vy odstoupíte od Smlouvy, nebude vám vrácena výše nájemného do okamžiku vrácení Zboží zpět.
8.4. Nemáte právo odstoupit od Smlouvy v případě:
a) kdy bylo Zboží upraveno podle vašich požadavků nebo přizpůsobeno vašim osobním potřebám. Je to například tehdy, kdy pro vás Zboží vyrobíme na míru nebo ho jinak upravíme podle vašeho přání;
b) pokud se jedná o Zboží, které bylo vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím;
c) pokud se jedná o Zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z tohoto obalu vyňal a z hygienických důvodů ho nelze vrátit;
d) v případě pronájmu Zboží, pokud doba pronájmu už skončila.
8.5. Pokud byste se rozhodli odstoupit od Smlouvy využijte formulář, který je přílohou těchto Podmínek. Odstoupit ale můžete jakýmkoliv jednoznačným prohlášením vůči nám.
8.6. Do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy vám vrátíme Cenu za Zboží a náklady na dodání Zboží (pouze ty nejnižší, které nabízíme) stejným způsobem, jako jsme je od vás přijali, případně na číslo účtu, které nám sdělíte. Zároveň nám ale musíte nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy poslat nebo předat Zboží. To musí být vráceno kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí být víc než běžně opotřebené či poškozené s ohledem na to, že jste se se Zbožím museli seznámit. V případě nájmu vám vrátíme pouze poměrnou část ceny podle odstavce 8.3.
8.7. Zboží (mimo výše uvedené výjimky) si můžete vyzkoušet, ale pouze tak, abyste se seznámili s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností. Zkrátka tak, jako byste si ho prohlíželi v kamenném obchodě. Pokud Zboží budete zkoušet nebo využívat více a nakládáním s ním nějak snížíte jeho hodnotu, můžeme vám vrátit částku poníženou o to, o co jste hodnotu Zboží snížili. My v uvedené lhůtě posoudíme, zda je vrácené Zboží nepoškozené, neporušené a nepoužité a zda jste nezpůsobili jiným než nutným nakládáním snížení hodnoty tohoto Zboží.
8.8. Nejsme povinni vrátit vám Cenu do té doby, než nám bude Zboží doručeno zpět anebo než prokážete, že bylo odesláno zpět na naši adresu.
8.9. Náklady spojené s vrácením Zboží nesete vy.
8.10. Pokud jsme vám spolu se Zbožím zaslali i nějaké bezplatné plnění (dárek), jste povinni v případě odstoupení od Smlouvy vrátit i tento dárek.
9. Mimosoudní řešení sporů
9.1. Pokud jste spotřebitel, podle zákona o ochraně spotřebitele máte právo na°mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. K tomu se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00, Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: adr.coi.cz. Řešení se zahájí jen na váš návrh, a to v°případě, kdyby se nepodařilo vyřešit spor přímo s námi. My do takového návrhu nijak nevstupujeme. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u°nás uplatnili své právo poprvé.
10. Hlášení nezákonného obsahu (DSA)
Protože na Webových stránkách umožňujeme zveřejňovat recenze, nad kterými nemáme plnou kontrolu a které mohou obsahovat nějaký závadný obsah, dáváme vám právo tento nezákonný obsah nahlásit. Jak na to a co se po nahlášení děje, se dozvíte v tomto článku.
10.1. Dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 o jednotném digitálním trhu služeb („DSA“) jsme jako provozovatel Webových stránek poskytovatelem zprostředkovatelské služby ve smyslu čl. 3 písm. g) DSA, konkrétně poskytovatelem hostingové služby ve vztahu k hodnocení a recenzím uživatelů na Webových stránek a°případnému dalšímu uživatelskému obsahu, který je na Webových stránkách přístupný („Uživatelský obsah“).
10.2. Vezměte na vědomí, že neprovádíme žádné aktivní monitorování či změny Uživatelského obsahu na Webových stránkách, ani k tomu nepoužíváme automatizované nástroje. Obsah týkající se hodnocení produktů můžeme před zveřejněním na Webových stránkách zkontrolovat a následně monitorovat. Máme možnost provést kontrolu Uživatelského obsahu, omezit viditelnost nezákonného obsahu či nezákonný obsah smazat.
10.3. Pokud se domníváte, že zveřejněný Uživatelský obsah je nezákonný, můžete to nahlásit prostřednictvím e-mailové adresy shop@kajakarshop.cz. Na této adrese s námi můžete komunikovat v češtině i angličtině. Ve zprávě uveďte vaše identifikační a kontaktní údaje, popis nezákonného obsahu, údaj o umístění nezákonného obsahu (např. URL) a důvod, proč je podle vás nezákonný, využít můžete vzorový formulář, který je přílohou č. 2 těchto Podmínek. Po nahlášení vám potvrdíme doručení oznámení e-mailem. Pokud oznamovatel nesdělí kompletní informace, oznámení nemusí být vyřízeno z důvodu nedostatku informací na naší straně.
10.4. Nezákonným obsahem se rozumí obsah, který je v rozporu s právními předpisy, se Smlouvou či s těmito Podmínkami nebo v rozporu s veřejným pořádkem či dobrými mravy.
10.5. Pokud nahlášený obsah smažeme, kontaktujeme autora tohoto obsahu a oznámíme mu naše rozhodnutí. Autor obsahu může v případě nesouhlasu s naším rozhodnutím podat do 15 dnů od doručení oznámení o rozhodnutí námitky. Po podání námitek přezkoumáme své rozhodnutí a informujeme dotyčného o výsledku e-mailem. Proti takovému rozhodnutí již není možné podat další námitky nebo jiné opravné prostředky.
10.6. O rozhodnutí včetně možnosti podat proti rozhodnutí námitku informujeme i osobu, která nezákonný obsah nahlásila. Veškerá oznámení obsahující požadované informace budeme posuzovat s maximální péčí a objektivitou.
11. Závěrečná ustanovení
11.1. Podmínky jsou v českém jazyce, v českém jazyce uzavíráme i Smlouvu. Kromě těchto Podmínek se také v našem vztahu řídíme českými zákony, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, pokud jste spotřebitel. Ustanovení Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Pokud si ve Smlouvě domluvíme cokoliv odchylně od Podmínek, pak má před Podmínkami přednost právě Smlouva.
11.2. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak jsme si sjednali, že vztah se řídí právem České republiky a spory z něho vyplývající budou rozhodovány věcně a místně příslušným soudem nás jako prodejce Zboží. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
11.3. Veškerou písemnou korespondenci si můžeme doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
11.4. K podnikání jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění, živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Podléháme též dozoru České obchodní inspekce, co se týče dodržování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
11.5. Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do našich Webových stránek, nebo když ho užijete jinak, než za jakým účelem byl vytvořen.
11.6. Všechna práva k Webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží nám jako prodávajícímu. Nesmíte nic kopírovat, upravovat nebo jinak používat Webové stránky nebo jeho část bez našeho souhlasu.
11.7. Nejsme ve vztahu k vám vázáni žádnými kodexy chování.
11.8. Pokud zasáhne vyšší moc, neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v°důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit.
11.9. Znění Podmínek můžeme měnit či doplňovat, jejich aktuální znění naleznete vždy na našich Webových stránkách. Pokud jsme spolu uzavřeli Smlouvu uzavřenou po dobu účinnosti předchozích podmínek, tyto změny se vás týkají jen v případě uzavření nové Smlouvy.
11.10. Všechny informace, které nám sdělíte, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Zpracováváme také některé vaše osobní údaje. O tom, proč tak děláme a jak je chráníme, se můžete dočíst zde.
11.11. Potvrzení o uzavření Smlouvy vám zašleme e-mailem. Samotnou Smlouvu včetně těchto Podmínek archivujeme v elektronické podobě a není veřejně přístupná. Pokud ji potřebujete, napište nám a my vám ji rádi zašleme.
11.12. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy a vzorový formulář pro nahlášení nezákonného obsahu.
11.13. Kdykoliv nás v případě dotazů k těmto obchodním Podmínkám můžete kontaktovat na náš kontaktní e-mail.
Tyto podmínky platí od 28. 7. 2025.
Předchozí znění podmínek účinné od 27. 6. 2024 do 27. 8. 2025 je dostupné zde.
Přílohy:
![]() |
Příloha VOP č. 1: Formulář pro odstoupení od Smlouvy |
![]() |
Příloha VOP č. 2: Formulář pro oznámení nezákonného obsahu |